вул. Соборності України 50, м.Долинська Кіровоградська обл. 28500
тел: 05(234) 5-04-06, 5-31-61, e-mail: dolmiskrada@ukr.net

Навігація

Офіційні сайти

КОПІЙКА ДО КОПІЙКИ ПОВИННА ГРОМАДСЬКУ ГРИВНЮ БЕРЕГТИ

   Так можна підсумувати розмову із заступником міського голови, депутатом районної ради Юрієм ЛЕУШЕМ з приводу того, що останнім часом в засобах масової інформації та у соціальних мережах активно обговорюються питання оптимізації комунальних дошкільних навчальних закладів міста. Якщо конкретніше, то мова зринула довкола дитячого садка «Івушка», який внаслідок низької наповнюваності дітьми (нерідко їх приходить у заклад загальною кількістю, меншою за обслуговуючий тут персонал) влада нібито збирається закрити і перевести малюків у інші дитсадки.

-- На даний момент мова про закриття «Івушки» не йде. Але, якщо ситуація із низькою його відвідуваністю дітьми буде продовжуватися і надалі, то самі розумієте – задарма міські гроші витрачатися не повинні і влада буде шукати шляхи вирішення цієї проблеми.

   Нас звинувачують у економії коштів на дітях. Це і необ’єктивно, і некоректно, адже на утримання дитячих садків міста у 2017 році використано 16,5 млн.грн, або 47,1% міського бюджету, а на 2018 рік такі видатки передбачені вже в розмірі 17,7 млн.грн, або 48,9%.

   Проте ці кошти повинні використовуватися ефективно. І це стосується й дитячого садка «Івушка». Міською радою постійно наголошувалося його завідувачу на необхідності проведення роботи з батьками щодо покращення відвідування дітьми, але цього не відбувається. Відвідування у 2017 році від спискової чисельності 29 дітей було на рівні 50-55%, що є низьким. Ще нижчим воно залишається протягом двох місяців поточного року. Мабуть, не всі, хто взявся обговорювати ситуацію довкола «Івушки», знають, що у 2017 році перебування однієї дитини в цьому дитячому садку обходилося міському бюджету 33388 грн в рік при штатній чисельності працівників 13,5 одиниць! Для порівняння як це виглядає у інших дитячих садках: «Казка» - 17,5 тис. грн, «Колобок» 21,4 тис. грн, «Ружечка» - 20,2 тис. грн, до того ж майже в 3-4 рази більшій штатній чисельності працівників. У 2018 році на утримання дитячого садка «Івушка» передбачено 1 млн. 119 тис. грн і перебування однієї дитини вже буде обходитися міському бюджету 43040 грн при списковій чисельності 26 дітей.

   Ось така арифметика, яка наглядно показує неефективність використання коштів на утримання дитячого садка в нинішній ситуації.

   28 лютого за участю батьківського комітету дитячого садка №2 «Івушка», відповідно до його звернення, відбулася зустріч міського голови В.В.Тернавської, депутатів та членів виконкому, працівників міської ради. Під час зустрічі підтверджено, що міська влада не має намірів позбавити дітей права відвідувати дошкільні заклади міста, в тому числі і дитячий садок №2 «Івушка». З батьками обговорені можливі варіанти подальшої роботи дитячого садка, а також запропоновані варіанти відвідування дітьми інших дитячих садків міста.

   Хочу проінформувати, що із зазначених в направленому від батьківського комітету на адресу обласної державної адміністрації листі 52 дітей, права на дошкільну освіту яких нібито передбачається міською владою порушити, до спискової чисельності вищезазначеного закладу станом на 1 січня 2018 року включено лише 26 дітей, з яких відвідування за 2 місяці поточного року становить 40% (11 дітей) при штатній чисельності працівників 13,5 одиниць. З решти 26 дітей цього мікрорайону, як ми з’ясували, лише 1 дитина відвідує дитячий садок №5 «Ружечка», а інші діти не відвідують їх  зовсім.  На мою думку, ось де поле практичної діяльності завідувача дитячого садка №2 «Івушка», відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації щодо підвищення показника охоплення дітей дошкільною освітою, за який вони так турбуються, та батьківського комітету стосовно забезпечення повноцінного функціонування цього дитячого садка у відповідності до затверджених штатних нормативів.

   За підсумками зустрічі з батьками та результатів роботи робочої групи, створеної розпорядженням міського голови з вивчення аналізу роботи адміністрацій дитячих садків щодо відвідування дітей та раціонального використання бюджетних коштів, у квітні 2018 року, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 4 листопада 2010 року №1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів», будуть підготовлені пропозиції виконкому міської ради про оптимізацію штатної чисельності у цих закладах, в тому числі і подальшої роботи дитячого садка №2 «Івушка».

-- Одним із варіантів напевне стане підвезення дітей звідси в інші дошкільні заклади?  

-- Розрахунки показали, що підвезення дітей з цієї території коштуватиме 150 тис. грн і дітей ніхто не позбавлятиме можливості відвідувати один з дитячих садків міста, враховуючи, що в тій же «Ружечці» є можливості відкриття нової групи та доукомплектування інших груп. Хочу зазначити для прикладу, що в «Ружечку» батьки водять дітей не тільки з мікрорайонів міста, а і з найвіддаленіших кутків вулиць Польової, Ольги Долинської, Дмитра Донцова, Залізничної, Центральної, провулку Карпенка-Карого та інших, відстань від яких не менша, ніж від Садової, і не скаржаться на будь-які незручності.

   Переконаний, що основними аргументами у висновках робочої групи, які вона надасть виконкому міськради, будуть не чиїсь особисті амбіції чи політичні погляди, а економічні розрахунки.

-- Питання такого змісту. Можна ще чути й нарікання чи майже звинувачення на адресу міської влади від керівників освітянської та медичної галузі району про нефінансування нею шкіл міста на харчування дітей та закладів охорони здоров’я для придбання медикаментів (інсуліну, туберкуліну та інше).

-- Відповідаючи на ці звинувачення, доречним буде навести вислів Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. на одному із останніх днів уряду у Верховній Раді України, де він зазначив, що кожна гілка влади повинна виконувати свої повноваження і нести за це відповідальність перед людьми.

   Згідно статті 55 Бюджетного кодексу, забезпечення продуктами харчування є одним із захищених видатків бюджету (загального фонду). Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 14.01.2015 року №6 (останні зміни від 23.03.2016) «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», кошти освітньої субвенції казначейством на здійснення видатків перераховуються у такій послідовності:

1) заробітна плата з нарахуваннями;

2) оплата медикаментів і харчування;

3) оплата комунальних послуг та інших захищених видатків;

4) незахищені видатки.

   Управління та фінансування шкіл та закладів охорони здоров’я району, відповідно до статей 18, 22 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» належить до повноважень Долинської районної державної адміністрації.

   Таке фінансування цих закладів затверджено прийнятим районною радою районним бюджетом на 2018 рік, суб’єктом подання якого була районна державна адміністрація. На сьогодні в районному бюджеті є 11 млн. грн вільних лишків, з яких можливе дофінансування закладів освіти і охорони здоров’я.

   Крім цього, районній владі, мабуть, необхідно більш наполегливіше залучати кошти із діючих загальнодержавних програм, в тому числі, як приклад, і з цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2018-2021 роки. Бо лише затвердженим розпорядженням голови районної державної адміністрації про стратегію забезпечення сталої відповіді на епідемії туберкульозу, в тому числі хіміорезистентного, цього без відповідного фінансування медицині, як на мене, недостатньо.

   Проте міською радою в межах фінансових можливостей на 2018 рік виділено фінансування на харчування пільгових категорій дітей у школах міста – 150 тис. грн, на придбання інсуліну центральній районній лікарні – 100 тис. грн, антирабічної вакцини – 20 тис. грн.

    Також направлені звернення на ім’я міністра охорони здоров’я України Уляни Супрун щодо необхідності вирішення питання фінансування закладів охорони здоров’я району з державного бюджету на придбання інсуліну та туберкуліну в повному обсязі.

-- А які ж повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти та охорони здоров’я і зокрема в місті, та як можна розцінювати коментарі у ЗМІ?

-- Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних повноважень виконавчого комітету міської ради відноситься управління та фінансування закладів освіти, які належать територіальній громаді міста. Це – дитячі садки. Закладів охорони здоров’я, які передані у встановленому законом порядку в управління міській раді, немає.

   Разом з тим є безліч власних повноважень, левову частку серед яких займають повноваження в галузі житлово-комунального господарства: теплопостачання, водозабезпечення, ремонт доріг, освітлення вулиць, ремонт покрівель багатоповерхівок, треба зрушити з місця й питання забезпечення житлом громадян міста тощо.

   А щодо фінансування закладів освіти та охорони здоров’я, то жителі міста є теж платниками прибуткового податку, який з міського бюджету вилучений з 2015 року до районного та інших бюджетів і повинен також іти на фінансування цих закладів.

-- Постає цілком логічне запитання: якщо кошти міського бюджету будуть спрямовуватися й на виконання повноважень районної влади, то хто ж і за які кошти буде забезпечувати виконання перелічених вами вище власних повноважень?

-- А відповідь на це запитання дав Прем’єр-міністр України В.Б.Гройсман, про яку я сказав на початку інтерв’ю. До того ж, міська влада в першу чергу несе відповідальність за виконання власних повноважень перед громадою міста та перед законом за цільове використання бюджетних коштів. А тому коментарі з прийнятих рішень міської ради з боку керівників освітянської галузі та закладів охорони здоров’я про розподіл бюджетних коштів є некоректними та такими, які можна розцінити, як втручання в роботу органу місцевого самоврядування.

   Не потрібно перекладати власні повноваження на міську владу.

З Юрієм ЛЕУШЕМ розмовляв Михайло ФЕДОРОВ.

 

Огляд преси










Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання