вул. Соборності України 50, м.Долинська Кіровоградська обл. 28500
тел: 05(234) 5-04-06, 5-31-61, e-mail: dolmiskrada@ukr.net

Навігація

Офіційні сайти

Поради споживачам!

Захищаючи свої права, не забудьте взяти чек. 

         «Треба бути грамотним та завжди захищеним споживачем», – але про це ми, згадуємо тільки тоді, коли заплатимо за неякісний товар чи послугу. Для того, щоб швидко реагувати в такій ситуації, необхідно пам’ятати найпершу пораду споживачам: завжди необхідно зберігати документи, що підтверджують факт купівлі-продажу (замовлення).

         Не маючи таких документів в своєму розпорядженні, громадяни свідомо позбавляють себе права на державний захист.

Чому це так важливо?

         Законом України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа. Маючи документальні докази, споживач товарів (робіт, послуг) матиме більше шансів вирішити конфліктну ситуація на свою користь.

Чи має право продавець на ринку відмовити покупцю у видачі чеку? 

         Якщо продукти харчування або непродовольчі товари купуються на ринку, споживач має право вимагати від продавця товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначаються: найменування суб’єкта господарювання, ким видано свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності та дата видачі, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище і ініціали продавця та його підпис.

         Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Якщо продавець відмовляється видати чек, то краще утриматися від покупки та придбати той же товар у іншого продавця.

Якщо придбання продукції виявилося не вдалим?

         Як правило люди, що попадають у конфліктну ситуацію, обвинувачують у виниклій проблемі протилежну сторону. Кожна зі сторін жадає власної перемоги і поразки свого опонента.

         Перший крок при виникненні конфлікту між споживачем і продавцем товарів чи послуг – це переговори, спроба вирішити проблему мирним шляхом.

         Другий крок – бажано викласти свої вимоги у письмовій формі з посилання на законодавчі акти. Обов’язково слід додати до заяви копії розрахункових документів.

         Також до суб’єкта господарювання можна звернутися через «Книгу відгуків і пропозицій», яка повинна бути розміщена у «Куточку споживача», на видному, доступному місці.

         Як показує досвід, більшість продавців задовольняють законні права споживачів.

         Якщо в результаті проведення таких переговорів сторони не прийшли до вирішення конфлікту?

         У цьому випадку вони можуть звернутися до спеціаліста з питань організації торгівлі, побуту та захисту прав споживачів виконкому міської ради, який допоможе вирішити цей конфлікт відповідно до законодавства про захист прав споживачів.

         Наша адреса: вул. Леніна,50 каб. № 3, тел. 5-10-97. Прийомні дні: вівторок, п’ятниця з 9.00 до 11.00

         Проте, в будь-якому разі при зверненні до спеціаліста споживачу необхідно:

-       чітко сформулювати питання, на які він хоче отримати відповіді;

-       зробити копії всіх документів, що стосуються справи.

         Наприклад, у випадку виникнення конфлікту між споживачем та продавцем (виробником, виконавцем) при придбанні товарів (робіт, послуг) споживачу необхідно мати документ, що встановлює факт купівлі, містить дані про дату купівлі, ціну, відомості про продавця (виробника, виконавця), тобто чек, паспорт виробу чи гарантійний талон.

         І ще раз звертаємо увагу: щоб ви не купували чи замовляли, у тому числі на ринку, вимагайте чек! 

 

Віктор Ніколаєв

спеціаліст виконавчого комітету

міської ради з питань організації

торгівлі, побуту та захисту прав

споживачів

Огляд преси










Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання