вул. Соборності України 50, м.Долинська Кіровоградська обл. 28500
тел: 05(234) 5-04-06, 5-31-61, e-mail: dolmiskrada@ukr.net

Навігація

Офіційні сайти

Розбили ненароком у магазині товар, не спішіть платити за нього.

Один необережний рух у магазині – і товар падає з полички, розбиваючись вдрузки. Вас змушують заплатити за розбиту пляшку алкогольного напою чи чайний сервіз, який ви навіть не торкалися? Проігноруйте таку вимогу – закон на вашому боці. Та якщо продавцям така ситуація цілком вигідна, покупці мають бути у всеозброєнні і не давати можливості запудрити собі мізки. Ви, як покупець, маєте свої права.

1. Заявіть охороні чи адміністрації: в Цивільному кодексі України (ЦКУ) йдеться, що «ризик випадкової загибелі чи пошкодження речі несе її власник». Тобто до моменту завершення купівлі власником речі є продавець. А отже, ви не зобов’язані за неї платити. Детальніше про цей ризик випадкового пошкодження йдеться в статтях 323, 668 і 1166 ЦКУ.

2. Вимагайте від адміністрації магазину надати докази того, що саме ви винні у пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відео спостереження, показання свідків.

3. Якщо пошкоджений вами товар зберігався в неналежних  умовах (на полицях, не захищених спеціальним бортиком, у проходах між рядами), вкажіть це.

4. Нагадайте адміністрації, що в Законі України «Про захист прав споживачів» у пункті 2 статті 17 сказано: «Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту». Розбитий товар не є вашим вибором.

5. Поясніть, що відмовляєтеся платити штраф на місці. Може, ви не розрахували на додаткові витрати або у вас з собою немає грошей. Скажіть, що такі виплати здійснюються через суд, та й то, якщо буде доведено вашу вину.

6. Якщо адміністрація все-таки наполягає, аби ви заплатили за пошкоджений товар, вимагайте складання акта про інцидент. Туди мають бути записані показання свідків, ваші та адміністрації. Поясніть, що тільки на підставі цього акта та через суд будете сплачувати штраф.

7. Якщо адміністрація продовжує на вас тиснути (завела в кімнатку охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи), слід згадати про пункти 1,4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності. За законом, охорона супермаркету не має права затримувати вас чи обмежувати вашу свободу. Так само, у вас не можуть перевіряти сумки і речі, поки не приїдуть правоохоронці. Поясніть, що за це їм загрожує судова або кримінальна відповідальність.

Не поспішайте сплачувати кошти, оскільки заподіяну шкоду ще треба довести

і, якщо мирним способом не вдається, то – в судовому порядку.

 

спеціаліст виконавчого комітету                                                         Віктор Ніколаєв  

міської ради з питань організації

торгівлі побуту та захисту прав

споживачів  

Огляд преси










Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання